שיקום העור ותיקון נזקי שמש – פילינג והבהרה בתקופת הסגר

שיקום-העור-ותיקון-נזקי-שמש-פילינג-והבהרה

שיקום העור ותיקון נזקי שמש-פילינג והבהרה בתקופת הסגר.

מאת: חוה זינגבוים.

הקיץ עבר ומזג האוויר המשתנה מהווה זמן נהדר לבחון את נזקי הקיץ.
גם מי שהשתדלה לשמור על עורה מפני השמש, מצאה את עצמה חשופה יותר מהרגיל לקרניה המזיקות. מי שלא עמדה בפני קרני השמש המפתות והשתזפה, גרמה לנזק מצטבר לעור.
אז מה בעצם גורמת לנו השמש ומה ניתן לעשות בנוגע לכך?

קרניים הרסניות

UVA – קרניים אלו ארוכות ופוגעות בעומק העור. קרניים אלו גורמות להופעת פיגמנטים, נמשים וכתמים על העור. קרני השמש חודרות את שכבת הקרנית ופוגעות בתאי שכבה זו, תאים פיברולסטים הדרמיס. פגיעה בתאים אלו פירושה, פחות קולאגן ואלסטין כלומר עור רפוי ומדולדל!

קרני ה UVB וה -UVC קצרות יותר ופוגעניות אף הן – מייצרות בעיקר ראדיקלים חופשיים.
קרני השמש פוגעות גם בתאים האחראיים על ייצור הצבע של העור – מלנוציטים. מכאן קל להבין שפגיעה בתאים אלו אכן גורמת להרס רב לעור, זאת הסיבה שבסוף הקיץ העור נראה חסר ברק, מיובש וכמובן סובל מפיגמנטציה וכתמים. כתגובה לשמש, תאים אלו מייצרים פיגמנט המעניק את גוון השיזוף. כשהשיזוף דוהה בחורף, נותרים כתמים לא אחידים על העור.
כיום מטפלים בפיגמנטציה במשך כל השנה בעזרת חומרים חכמים, אך חודשי החורף והסגר המאלץ אותנו להיות בבית, מהווים הזדמנות לטפל בעור יותר לעומק, זהו זמן טוב לשקם את העור ולעודד תהליכי חידוש והבראה.

פילינג

פילינג פירושו קילוף. סוגי הקילופים נקבעים לפי סוג החומר הפעיל ועומק הקילוף.
מחקרים קלינים הוכיחו שקילופים שטחיים קבועים המתבצעים בבית בעזרת תכשירים המכילים חומצות פירות, מעודדים ייצור תאים חדשים מהשכבה היוצרת, משפרים את גמישות העור, מעודדים ייצור מוגבר של חומצה היאלרונית טבעית ומסייעים במראה בוהק וצעיר יותר.
בתהליך כזה אין צורך להשאר בבית וניתן לחזור לשגרה מיד, אך חובה להקפיד ולמרוח חסם שמש איכותי.יש הממליצים על חסם שמש גם כהגנה מפניי קרינת מסכים של סלולרי ומחשבים, במיוחד בתקופה זו.
הסגר מהווה הזדמנות לטיפול אינטנסיבי אך לא אגרסיבי!

חומרים פעילים מומלצים: חומרים המכילים חומצות פירות (אלפא הידרוקסי אסיד) גליקולית, לאקטית, מאלית, טרטרית, ציטרית ועוד.

תכשירים מומלצים: גליקו אקטיב קרם שלב 1 או גליקו אקטיב קרם שלב 2 לעור.

טיפולי הבהרה

הכתמים שהתכהו במהלך הקיץ, יתבהרו מעט באופן טבעי, בחורף. אך יש לטפל בכתמים השונים כדי לראות שינוי משמעותי.

טיפולי הבהרה בנויים משני שלבים עיקרים:
1. אקספוליאציה עדינה כלומר פילינג עדין מאד, רק כדי להסיר שכבת קרנית, שכבה זו בדרך כלל מוכתמת ועם הסרתה חשים במיידי בשיפור בעור.
2. בחומרי הבהרה פעילים החודרים אל עומק העור, האזור בו מתחיל תהליך ייצור הצבע על העור. תוך כדי התהליך נעשה שימוש בויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון החשובים לבריאות העור. בהבהרה חשוב ביותר להשתמש בתכשירים פעילים באופן יום יומי.

הבהרת כתמים בעור כהה

בעור כהה יש להשתמש בתכשירים המכילים חומרי הבהרה המבוססים על חומצה אזלאית, ללא רטינול. יש להבין שהכתם לא נוצר ביום אחד ולא יעלם בטיפול אחד, יש להתמיד לפחות 3 חודשים בטיפול כדי ליהנות מעור אחיד יותר.

זה הזמן להשתמש בתכשירי הבהרה –
האבחון חייב להעשות על ידיי קוסמטיקאית מוסמכת גם באון ליין לבניית תוכנית טיפול בהתאמה אישית.

טיפול שיקום העור לאחר הקיץ

שימוש מושכל בחומצות ובתכשירים השומרים על מערך ההגנה הטבעי של העור כגון:

אומגה 3,6,9 ויטמינים ומינרלים כגון Q10 אסטר, ויטמין C, פיקנוגנול, סלניים ועוד, מעניקים לעור ברק וזוהר מיידיים. השילוב בין חידוש, לחות וויטמינים, כמו גם תכשירים בטכנולוגיה מתקדמת המחדירים לעור חומצה היאלורונית במריחה, יבטיחו תהליך שיקומי וחידוש העור גם בטיפול ביתי.

למשל:
אקסטרא סי סרום – EXTRA C SERUM – אסטר ויטמין C בהיותו מסיס בשומן, חודר לקרום התא (שמורכב בעיקר משומן) ומגן עליו מפני הפגיעה של הראדיקלים החופשיים. הספיגה מהירה יותר וכמותו בעור מגיעה לפי 10 מהנגזרת החומצית. כמו כן, אסטר ויטמין C, ממריץ את ייצור הקולאגן והאלסטין ותורם לעור מוצק וקורן.

מסכת ויטמין סי – EXTRA C MASK  – מסיכה ייחודית זו מכילה אסטר ויטמין C, ובנוסף חומרי לחות מתקדמים. זוהי מסיכה חצי נספגת וניתן להשאירה על העור ללא שטיפה. שימוש קבוע מעודד הבהרה ושיפור במרקם העור על ידי יצירה מחודשת של קולאגן ואלסטין.

הקוסמטיקאית המוסמכת P.M.E תתאים לך את שגרת הטיפוח האישית שלך.

לסיכום

לסיכום: סוף הקיץ ורגע לפני החורף זוהי תקופה בה העור זקוק לריענון, חידוש והבהרה. אבחון נכון והתאמת תכשירים נכונה יבטיחו עור בריא וחיוני גם בתקופה זו.