טיפים להקלה על גירוי עורי הנגרם ממסכות מיגון

טיפים להקלה על גירוי עורי הנגרם ממסכות מיגון

/ חוה זינגבוים.

תלונות רבות הצטברו בזמן האחרון על גירוי עורי בעקבות השימוש במסכות מיגון הפנים לאורך זמן.

רופאים, אחיות, ספורטאים וכל מי שמשתמש במסכה, צפוי לסבול מתגובה עורית כזו או אחרת. הגורמים לכך רבים ומשתנים מאדם לאדם בהתאם למסכה עצמה, לסוג העור, למשך הזמן שהמסכה נמצאת על העור.

עור שומני ואקנתי

עטיית המסכה ואטימת העור מעודדת הזעה. הזיעה עצמה מכילה חומרים המעוררים אקנה, במיוחד בעור שמן ובעל נטייה לפצעים ופצעונים.

הטיפול: ניקוי העור בסבון המכיל חומרים אנטי דלקתיים, ובמיוחד חומצות אלפא הידרוקסיות וחומצה סליצילית, ומריחה של תכשיר אנטי דלקתי מתחת למסכה – רצוי המכיל ביסבולול, שמן עץ התה ותמציות מרגיעות.

עור יבש ורגיש

אנשים עם עור יבש ורגיש מלכתחילה יכולים לחוש בגרד, ביובש ובאי-נוחות, כתגובה לחיכוך עם המסכה עצמה. במצב כזה רצוי לעבור לשימוש רק במסכה דקה חד-פעמית, ולא במסכה מבד גס ועבה.

מומלץ: בד Dry fit במקרה של רב פעמית. בכדי למנוע גרד, אודם, יובש. כאן השימוש בתכשיר לחות לאורך כל היום חשוב מאוד, הן מתחת למסכה הן ברגע שמורידים את המסכה מהעור, לחות על בסיס חומצה היאלורונית ומרגיעי עור יקלו על התהליך.

עור דלקתי

אנשים הסובלים מהפרעות עור דלקתיות על בסיס קבוע, כגון פסוריאזיס, רוזציאה, סבוריאה.

במקרים האלה המסכה יוצרת אפקט חממה על הפנים. החום, הלחות והאטימות על העור יגרמו למצב העור להחמיר. יש להמשיך לטפל בעור בתכשירים הרגילים, וברגע שמורידים את מסכת מיגון הפנים, חשוב לנקות את העור ולהניח על העור קומפרס קר, עד שהנפיחות והאדמומיות יורדת.

שימור העור בזמן השימוש במסכות

  1. השתמשו במסכת מיגון פנים נקייה ככל האפשר. אם אין מסכת מיגון פנים נקייה באזור, יש לרסס את המסכה באלכוהול, לתת לה להתייבש ורק אז להשתמש.
  2. יש למרוח לחות מתאימה לפני השימוש במסכת המיגון – מטרת הלחות ליצור הגנה על העור, לחזק את תפקיד העור כחסם. ממש כמו לפני ששולחים ילד לשמש או לשחק בשלג, הגנה על העור הכרחית. לא לשכוח חסם שמש.
  3. יש לעבור לשגרת טיפול וטיפוח עדינה. זה הזמן להקפיד על תכשירי טיפוח עדינים, חלב פנים ומי פנים ללא אלכוהול, לחות עשירה בנוגדי חמצון וחומצה היאלורונית, לשמירה על מערך ההגנה הטבעי של העור.