אקנה? פצעונים? למה הם הופיעו דווקא עכשיו?

על הקשר בין פצעי אקנה ובין המסכות ההיגייניות ואיך מטפלים בפצעונים בחמישה שלבים פשוטים.

אם אחרי שנים ארוכות של עור נקי הופיעו פתאום פצעונים על עור הפנים שלך – זה לא במקרה. יתכן בהחלט שיש לכך קשר לשימוש במסכות ההיגייניות, שבשנה האחרונה הפכו לחלק בלתי נפרד משגרת היום-יום של כולנו. השימוש במסכה משפיע באופן ישיר על עור הפנים, ובחלק מהמקרים גורם להופעתם של פצעי אקנה – תופעה שמאפיינת בדרך-כלל את גיל ההתבגרות. האמת? לא התגעגענו.

איך משפיעה המסכה על עור הפנים?

המסכה מכסה את העור ויוצרת למעשה “אפקט חממה” – היא אוטמת את העור, מתחככת בו ואוגרת בתוכה חום ולחות. כשהעור מזיע מתחת למסכה ואין לזיעה לאן להתנדף, היא גורמת להיווצרות של פצעי אקנה – בייחוד כשעור הפנים שמן, עם נטייה גנטית לפצעונים.

מה עושים?

  1. מנקים את עור הפנים בסבון ייעודי עדין המכיל רכיבים אנטי דלקתיים, פעם אחת ביום בלבד, כדי לא לייבש את העור. במקביל לשמירה על ניקיון העור, חשוב לנקות ולחטא לעתים קרובות את כל מה שבא במגע עם העור – כמו מסך הטלפון, המצעים, המשקפיים – וכמובן הידיים.
  2. משתמשים במסכה נקייה, ומחליפים אותה מדי כמה שעות. כדי לוודא שאין רגישות או אלרגיה לחומרים מהם עשויה המסכה, כדאי לנסות מסכת בד – עם עדיפות לבד נדיף (Dry Fit). את מסכת הבד יש לכבס מדי יום.
  3. בשעות בהן אין הכרח לעטות מסכה, מומלץ לטפל בעור בתכשירים המיועדים לטיפול באקנה ולאיזון העור. חשוב להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת שתאבחן את מצב העור (כן, אפשר לעשות את זה אונליין), ותמליץ על התכשירים המתאימים.
  4. לפני שעוטים את המסכה שוב, כדאי למרוח תכשיר לחות המכיל חומצה היאלורונית, רכיבים אנטי דלקתיים ורכיבי הרגעה, כדי לחזק את העור ולסייע לו בהתמודדות עם האתגר הלא מוכר.
  5. כדאי מאוד להימנע מכל מה שעלול להחמיר את מצב הפצעונים: מאכלים עתירי סוכר ומטוגנים, תכשירי טיפוח המכילים שומן ואיפור כבד. חשוב להימנע משימוש באיפור באזור המכוסה במסכה.

שגרת הטיפול באקנה

כדי לטפל בפצעי האקנה ביעילות מקסימלית, חשוב להתאים את שגרת הטיפול לסוג העור ולמצבו. שיטת הטיפול הדו-עומקי מבית חוה זינגבוים מטפלת גם בסימפטום – הפצעונים, וגם בגורמים לפצעונים, הנמצאים בשכבות העמוקות של העור. קוסמטיקאית מוסמכת מאבחנת את מצב העור ומתאימה לכל מטופל ומטופלת שגרת טיפול אישית.

שגרת טיפול לדוגמה:

אקנה-מוצרים-למאמר