מהו טיפול הפנים הביתי המתאים ביותר לעורך בעקבות חילופי העונות?

עור הפנים שלנו מושפע ללא הרף מהתנאים הסביבתיים המקיפים אותו: זיהום האוויר, קרינת השמש, קרינת המסכים (האור הכחול), רדיקלים חופשיים – וגם מזג האוויר. כל אלה פוגעים במחסום העור, מאפשרים לגורמים מזיקים לחדור אל שכבות העור העמוקות וכתוצאה מכך משבשים את תפקודו התקין. תהליך זה גורם, בסופו של דבר, להופעתם של סימפטומים כמו כתמי פיגמנטציה, קמטוטים, רפיון, חוסר איזון ופצעונים.

כדי להחזיר את העור לתפקוד תקין יש לטפל בשכבת העור החיצונית שנפגעה, ובו זמנית לטפל גם בשכבות העור העמוקות בהן החלו התהליכים להשתבש. שיטת הטיפול הדו עומקי מבית חוה זינגבוים נותנת מענה לשני האתגרים הללו ומטפלת בו-זמנית גם בשיקום מחסום העור וגם בתהליכים המתרחשים בעומק העור. תכשירים פורצי דרך המבוססים על טכנולוגיות חדשניות ובלעדיות, מאפשרים לראשונה להחדיר לעומק העור רכיבים פעילים המשקמים את העור מן השורש.

כיצד חילופי עונות משפיעים על עור הפנים שלנו, ואיך זה קשור לטיפול פנים ביתי?

בעונת המעבר, כשהימים הולכים ומתקצרים ומזג האוויר מתחיל להתקרר, ניתן להבחין בשינויים בעור. עור הנוטה ליובש עלול לסבול מתחושת מתיחה ומיובש קיצוני, ואילו עור שמן ואקנתי עלול להגיב בהתפרצויות דלקתיות חמורות מהרגיל. גם עור “רגיל”, כזה שלא סובל מבעיות מיוחדות, מגיב לעתים לשינויים בטמפרטורה ומבטא את המצוקה שלו בדרכים שונות כמו יובש, אדמומיות, גירוי או פצעונים.

למה זה קורה?

העור שלנו אוהב שגרה. כשהתנאים מסביב נוחים ועקביים הוא רגוע, אבל כשמזג האוויר מתחיל להשתנות, קשה לו להתרגל לתנאים הסביבתיים החדשים. במעבר מהקיץ לסתיו הטמפרטורה יורדת במהירות ואחוזי הלחות צונחים. רוחות קרות, מקלחות חמות, שהייה בחללים סגורים ומחוממים וכן מסכות היגייניות המכסות את הפנים – כל אלה מאלצים את העור לעבוד קשה יותר, הוא יוצא מאיזון ומאבד לחות. כתוצאה מכך שכבת ההגנה של העור נסדקת, והוא נעשה פגיע יותר ליובש, גירויים ודלקות.

אי אפשר למנוע את חילופי העונות, אבל אפשר לסגל שגרת טיפול פנים ביתית שתטפל בעור לעומק, תסייע לו לחזור למצב מאוזן ובריא ותחזיר לו את הזוהר שאבד.

שגרת טיפול פנים ביתית בזמן חילופי העונות

אפשר להחזיר את הברק לעור הפנים שלנו בתקופת חילופי העונות. התמדה בשגרת טיפול מתאימה באמצעות תכשירים פעילים החודרים לעומק העור, תאפשר לעבור את התקופה המאתגרת בנעימים, עם עור פנים בריא וזוהר.

טיפול פנים ביתי בעקבות חילופי עונות
טיפול פנים ביתי בעקבות חילופי עונות

ניקוי פנים יומי

כחלק משגרת הטיפול הביתית חשוב לנקות את הפנים פעם אחת ביום, לפני השינה. במהלך היום מצטברים על עור הפנים חלקיקי אבק ולכלוך, איפור וזיעה, וחשוב להסירם ביסודיות. מומלץ להקפיד על שלב זה בכל עונות השנה, אבל בעונת המעבר חשוב לשים דגש על תכשיר עדין במיוחד, כזה שמנקה היטב את העור אך לא מסיר ממנו את שכבת ההגנה הטבעית, לא משפשף אותו ולא מכיל רכיבי ניקוי אגרסיביים. סבון פנים עדין או קצף ניקוי יעניקו לעור את הניקיון הדרוש מבלי ליצור גירוי ואי-נוחות בעור.

קרם לחות ליום וללילה

על מנת לאזן את העור ולהחזיר לו את הלחות שאבדה, יש למרוח על עור הפנים את תכשיר הלחות פרופסי המכיל חומצה היאלורונית, בבוקר ובערב. החומצה ההיאלורונית ידועה ביכולתה לספוח מים עד פי אלף ממשקלה, ולכן היא שומרת על לחות העור ועל תפקודו התקין, וכן תורמת לשיפור מרקם העור ולמראה רענן וצעיר יותר.

תכשיר הלחות הייחודי פרופסי הוא הראשון והיחיד בעולם המסוגל להחדיר חומצה היאלורונית לעומק העור במריחה, ויעילותו הוכחה מחקרית. פורמולה ייחודית זו  מאפשרת לטפל בעור לעומק ולהחדיר לתוכו לחות עוצמתית המשפרת את מרקם העור, ממצקת אותו ומחזירה לו את החיוניות והזוהר.

כדי לרענן את העור העדין והרגיש המקיף את העיניים, מומלץ להשתמש בקרם העיניים פרופסי, המכיל גם הוא חומצה היאלורונית ממוזערת בטכנולוגיה בלעדית לחברת חוה זינגבוים. קרם העיניים מחדיר לחות עוצמתית לעומק העור, מטפל בנפיחויות ובכהויות, ומקנה לעור מראה בהיר ורענן.

סרום

הסרום מאפשר לטפל באופן ממוקד בבעיות עור, להעלות את רמת הלחות, לאזן את העור ולשפר את המראה שלו. סדרת הסרומים New Essential מבית חוה זינגבוים מבוססת על שיטת הטיפול הדו עומקי ומכילה רכיבים המתאפיינים בחדירות עורית גבוהה ומטפלים לעומק בשכבות העור השונות.  

 

שימוש בתכשיר מסדרת הסרומים הייחודית New Essential יקנה לעור מספר תועלות:

  • תוספת חיונית של ויטמין D, הנוצר כתוצאה מחשיפה לשמש וחסרונו מורגש במיוחד בעונת המעבר
  • החדרת רכיבים פעילים המסייעים בעיכוב תהליכי הזדקנות ומעלים את רמת הלחות בעור
  • הגנה על העור מפני נזקי העולם החדש – זיהום אוויר, קרינת המסכים (קרינת האור הכחול), לחץ נפשי ועוד.

קרם הגנה

בשעות היום, כחלק משגרת הטיפול היומית בעור, חשוב להגן על העור מפני קרינת השמש. מקובל לחשוב כי בעונות המעבר, המתאפיינות בשמיים מעוננים, השמש לא מזיקה לעור הפנים – אך זו טעות. אמנם הסיכוי להיכוות מהשמש קטן משמעותית עם תום עונת הרחצה, אבל עור הפנים עדיין חשוף לקרני UVA בכל יציאה מן הבית. קרניים אלו חודרות לעומק שכבת הדרמיס, גורמות להאצת תהליך הזדקנות העור ואף מהוות גורם סיכון לתחלואה בסרטן העור. חשוב לדעת כי גם בימים מעוננים כ-80% מקרינת ה-UVA חודרת מבעד לעננים ומזיקה לעור הפנים. לכן, בכל יציאה מן הבית לעבודה, לטיול, למטרת כושר או לכל מטרה אחרת – חשוב להגן על הפנים באמצעות קרם הגנה ייעודי בעל טווח הגנה רחב.

שתיית מים

לא מדובר במיתוס: שתייה מרובה של מים שומרת על העור לח, חיוני ובריא. הגוף מאבד נוזלים לאורך כל היום דרך הפרשות הגוף השונות. מזג האוויר המתקרר עלול לטשטש את תחושת הצמא, ולכן חשוב להקפיד על שתיית נוזלים מספקת – גם לטובת הבריאות הכללית וגם לטובת שמירה על תפקוד תקין של העור.

 

ממש כמו שהגוף שלנו זקוק לבגדים אחרים עם חילופי העונות, כך גם עור הפנים שלנו זקוק להתייחסות אחרת. כדי לשמור על חוסן העור חשוב להתאים את שגרת הטיפול לתנאים המשתנים, להימנע ממקלחות חמות וממושכות, לשים לב לשינויים בעור ולגשת לטיפול אצל קוסמטיקאית מוסמכת במידת הצורך.