מהו קולגן ומהן התועלות שלו?

מהו קולגן ומהם תפקידיו?

קולגן הוא חלבון המיוצר באופן טבעי בגוף האדם במהלך החיים, והוא מרכיב עיקרי ברקמות החיבור של גוף האדם, כמו גידים, עצמות, כלי דם וגם העור. מבנה הקולגן נקרא טריפל הליקס – שלוש שרשראות סליליות המלופפות זו בזו, מבנה המאפשר לו לייצר רשת סיבית תומכת. בשילוב עם סיבים אלסטיים נוספים הקולגן בונה את התשתית הדרמלית התומכת בעור שלנו ושומר על החוזק והגמישות של רקמות החיבור. לכן, לקולגן יש השפעה רבה על בריאות העור ועל המראה שלו: כשכמות הקולגן בגוף גבוהה, העור נראה מוצק, מתוח, רענן, גמיש ונטול קמטים.

מדוע נוצר בגוף מחסור בקולגן?

ככל שהגוף הולך ומתבגר, קצב ייצור הקולגן הטבעי הולך ונעשה איטי. שינויים פיזיולוגים וסביבתיים גורמים לעור לאבד מכמות הקולגן ומאיכותו: חשיפה לרדיקלים חופשיים, עליה ברמת הדלקת הפנימית, הידלדלות בכמות החומצה ההיאלורונית ועוד. בסביבות גיל 60 נותרת בגוף כמות של כ-50% מהקולגן בלבד, ולתהליך זה יש השפעה משמעותית על תפקוד העור ועל המראה שלו: הוא הולך ונעשה דק ורפוי, מאבד מהמוצקות והאלסטיות שלו, הטקסטורה שלו נעשית מחורצת והקמטוטים והקמטים הולכים ומתרבים.

היות שהקולגן הוא המרכיב העיקרי האחראי על המראה הצעיר והרענן של העור, תעשיית הקוסמטיקה והאסתטיקה מנסה במשך שנים רבות למצוא דרך יעילה להחדרת קולגן לעור הפנים – עד כה, ללא הצלחה.

מדוע עד היום לא התאפשר להחדיר קולגן לעור הפנים?

ישנם כמה גורמים המקשים על תהליך החדרת סיבי קולגן לעומק העור:

  1. סיבי הקולגן מתאפיינים במבנה מולקולרי גדול יחסית, כך שהמולקולות אינן מסוגלות לחדור דרך הפתחים הטבעיים של העור. לכן, כשקרם קולגן נמרח על פני העור, הקולגן לא מצליח לחדור את שכבת העור העליונה ולמעשה נוצרת על גבי העור שכבת לחות שטחית המתנדפת במהירות.
  2. אחת הדרכים הנפוצות לשילוב קולגן בפורמולות למריחה היא פירוק שלו למרכיביו: חומצות אמינו ופפטידים. פירוק זה משנה את הרכבו הכימי של הקולגן, מרכיבי הקולגן לא מסוגלים להתגבש בחזרה למבנה הסלילי שלהם ולכן אינם מתפקדים כסיבי קולגן יעילים.
  3. גם בתוספי מזון המכילים קולגן מדובר למעשה בפפטידים, אך הדרך שהם עוברים בתהליך הבליעה והעיכול מעלה ספק רב לגבי היכולת שלהם להתגבש בחזרה לסיבי קולגן, ועד היום לא הוכח כי הם מסוגלים להגיע אל המקום בו הם חסרים, בין שכבות העור, ולחזור לתפקוד מלא כסיבי קולגן טבעיים.
  4. במהלך השנים בוצעו ניסיונות להזריק קולגן לעומק העור, אך פרוצדורה זו עוררה תגובות אלרגיות קשות בקרב נסיינים רבים, ולכן הופסקה.

מוכח קלינית: קולגן פברילי – טכנולוגיה חדשנית להחדרת קולגן לעומק העור

בשיאו של תהליך מחקר ופיתוח שנמשך שנים ארוכות, הצליחה חברת חוה זינגבוים בשיתוף פרופ’ רחל לוברט ופרופ’ דרור פיקסלר לייצר קולגן פברילי.

מהו קולגן פברילי? מדובר בסיבי קולגן ממוזערים השומרים על המבנה הסלילי של הקולגן ועל התפקוד שלו. באמצעות טכנולוגיית מזעור חדשנית מסוגלים סיבי הקולגן לחדור דרך שכבת העור העליונה אל שכבות העור העמוקות ולתפקד כמו קולגן טבעי.

יעילותה של הטכנולוגיה החדשנית נבדקה והוכחה באמצעות שורה של מחקרי מעבדה:

  1. מבנה הקולגן – מחקר שבדק את הספקטרום האלקטרומגנטי של סיבי הקולגן הפברילי הוכיח כי מבנה הקולגן לא נהרס עקב תהליך המזעור, וכי סיבי הקולגן הפברילי עונים להגדרה הכימית והפיזית של קולגן טבעי.
  2. תפקוד הקולגן – מחקר שבדקת את היכולות האנטי אוקסידנטיות של סיבי הקולגן הוכיח כי לסיבי הקולגן הפברילי יש יכולות אנטי אוקסידנטיות גבוהות יותר מאלו של סיבי הקולגן הטבעיים בכ-77%.
  3. חדירות הקולגן – באמצעות טכניקה אופטית חדשנית בשם IMOPE בוצע מחקר חדירות השוואתי שהוכיח כי סיבי הקולגן הפברילי חדרו את שכבת העור העליונה והגיעו לאזור ההצטלבות של שכבת הדרמיס והאפידרמיס.

שיתוף הפעולה הייחודי בין חברת חוה זינגבוים לבין מחלקת הננו טכנולוגיה והביופיזיקה של אוניברסיטת בר אילן, הוביל לפיתוח טכנולוגיית המזעור החדשנית ובעקבותיה לפיתוח סדרת תכשירים חדשה בשם REMICRONIZED. תכשירי הסדרה – קרם פנים, קרם עיניים וסרום, משלבים את טכנולוגיית מזעור הקולגן החדשה עם טכנולוגיית מזעור של חומצה היאלורונית, ומאפשרים להחדיר את שני הרכיבים לעומק העור במריחה ולהגיע להשפעה דרמטית על מראה העור.

REMICRONIZED מתוך מחקרים קליניים:

100% דיווחו כי העור רווי ולח יותר
94.55% דיווחו כי העור מתוח יותר
81.82% דיווחו על הפחתה בקמטים ובקמטוטים
96.36% נדהמו מהתוצאות לאחר 4 שבועות
96.36% דיווחו כי העור נראה קורן יותר
96.36% דיווחו כי העור חיוני ורענן יותר

198.85% יותר לחות תוך דקה
142% יותר לחות אחרי 12 שעות
38.16% יותר מוצקות לאחר 4 שבועות בלבד
37.43% יותר אלסטיות לאחר 4 שבועות בלבד