כולן מדברות על אנטיאייגי’נג, אבל מה מורחים קודם, קרם לחות או סרום כל מה שרצית לדעת על שגרת טיפוח וטיפול בעור הפנים?

מה מורחים קודם, קרם לחות או סרום?
כל מה שרצית לדעת על שגרת טיפוח וטיפול בעור הפנים

טיפול בעור הפנים ביום

שגרת טיפוח וטיפול פנים יומית – כך נעשה זאת נכון

עבור רובינו, זמן ההתארגנות בבוקר כולל משימות רבות המתבצעות במינימום זמן – להתארגן, להתלבש, לשתות משהו, לאכול משהו ולצאת בזריזות מהבית. אבל למרות הלחץ, חשוב לשלב בין שאר המשימות גם כמה דקות לטיפול בעור הפנים ולהכנה שלו לקראת האתגרים הצפויים לו בהמשך. במהלך היום העור שלנו חשוף למגוון רחב של גורמים סביבתיים הפוגעים בו: קרינת השמש, זיהום האוויר, רדיקלים חופשיים, שינויי טמפרטורה ונזקים סביבתיים נוספים המשפיעים על בריאות העור ועל המראה שלו. כל אלה עלולים לבוא לידי ביטוי בפיגמנטציה, קמטים, פצעונים, חוסר איזון ותופעות עוריות אחרות. לכן, חשוב לשלב בשגרת הטיפוח רכיבי הגנה כמו מסנני קרינה, אנטי אוקסידנטים, פרוביוטיקה ורכיבים השומרים על העור מפני השפעת זיהום האוויר.

טיפול בעור הפנים בשעות הבוקר ישפר את יכולתו של העור להתמודד עם הצפוי לו וישפיע משמעותית על מראה העור ועל בריאותו. זה לא אומר, בהכרח, שצריך להקדיש זמן רב לטיפול בעור הפנים בשעות הבוקר הלחוצות: להיפך, כדאי לשמור על שגרה פשוטה ומהירה יחסית, כזו שיהיה לך קל להתמיד בה.

אז מה מורחים קודם, קרם לחות או סרום?

חשוב לדעת כי ישנה משמעות לסדר השימוש בתכשירים: שימוש נכון יבטיח כי העור יקבל את התועלת המרבית מכל אחד מהתכשירים. בין תכשיר לתכשיר, אם לוח הזמנים מאפשר לך, מומלץ להמתין כדקה כדי לאפשר לרכיבי התכשיר להיספג בעור.

איך יודעים מהו סדר המריחה הנכון? מה מורחים קודם, קרם לחות או סרום? כלל אצבע פשוט שניתן לעקוב אחריו הוא להתחיל בתכשיר הנוזלי ביותר ולסיים בתכשיר הסמיך ביותר. עם זאת, בחלק מהמקרים דווקא התכשיר הסמיך יכיל רכיבים שחשוב לאפשר להם לחדור לעומק העור – כמו פרופסי, למשל, המחדיר חומצה היאלורונית ממוזערת לעומק העור – ולכן הוא ישמש תמיד כשלב הראשון בשגרת הטיפול בעור.

הדרך הפשוטה ביותר להבטיח ששגרת הטיפול שלך נכונה ויעילה היא לפנות לקוסמטיקאית מוסמכת PME לאבחון מקצועי של העור ולעקוב אחר ההנחיות שלה, המותאמות לסוג העור ולמצבו.

ובינתיים, הנה הצעה לשגרת טיפוח בסיסית בשעות הבוקר המתאימה לרוב סוגי העור, שלב אחר שלב:

שגרת טיפוח בסיסית – בוקר

ניקוי: אין הכרח לנקות את העור בסבון פנים גם בערב וגם בבוקר – מומלץ להתייעץ עם הקוסמטיקאית כדי לקבל הנחיה המותאמת לסוג העור שלך ולמצבו. ניקוי יתר של העור עלול לגרום ליובש, חוסר איזון וגירוי. אם לא ניתנה הנחיה אחרת, אפשר לשטוף את הפנים בבוקר במים בלבד.

סרום: מרקמו של הסרום בדרך-כלל קליל יותר מזה של קרם הלחות, ולכן אפשר להשתמש בו כדי להעלות את רמת הלחות בעור, להגן על העור מפני נזקים סביבתיים, לאזן את העור ולהשלים תהליכים טיפוליים המתאימים לסוג העור ולמצבו – בלי להכביד על העור. מומלץ להשתמש בכמות קטנה של סרום – מספר טיפות בלבד – ולמרוח באצבעות על עור הפנים.

קרם לחות: חשוב להתאים את תכשיר הלחות לסוג העור – עור שמן, למשל, זקוק לפורמולה שונה לחלוטין מזו המתאימה לעור יבש (כן, גם עור שמן זקוק ללחות). כך או כך, חשוב להשתמש בתכשיר לחות בשעות הבוקר כדי לשמור על העור רך, נינוח ומאוזן לאורך היום וכדי לחזק את מחסום העור – ולסייע ולו במעט להליכי אנטיאייג’ינג.

קרם עיניים: העור העדין המקיף את העיניים זקוק לתכשיר ייעודי המביא בחשבון את הרגישות הייחודית של אזור זה. תכשירי עיניים מכילים בדרך-כלל רכיבים המטפלים בנפיחות, בכהויות ובקמטוטים המאפיינים את אזור העיניים.

קרם הגנה: גם בדרך לעבודה המשרדית רובינו נחשפים לשמש: בנהיגה, בהליכה, ביציאה להפסקת הצהריים – והנזק הולך ומצטבר. קרינת השמש היא הגורם העיקרי לסימני הזדקנות העור – קמטים, קמטוטים, כתמים ורפיון – ולכן, כשלב אחרון בשגרת הטיפול בעור הפנים בשעות הבוקר (ולפני מריחת המייק-אפ), חשוב למרוח קרם הגנה המתאים לסוג העור. קרם ההגנה מצטרף למסע האנטיאייג’ינג שלך. במהלך חשיפה ממושכת לשמש, יש לחדש את המריחה מדי שעתיים ולאחר כל טבילה במים.

טיפול בעור הפנים בלילה

אז מה ההבדל בין קרם יום וקרם לילה? שגרת הטיפול הלילית שלך

גם אחרי שהקדשת את הזמן לטיפול בעור הפנים בבוקר, נשארה לך משימה נוספת: טיפול והכנה של העור לקראת שנת הלילה. בשעות הלילה העור לא חשוף למפגעים סביבתיים, הוא פנוי לתהליכי התחדשות, תיקון, שיקום ובנייה, וזו הזדמנות מצוינת להשתמש בתכשירים המעודדים את התהליכים הללו ומכילים רכיבים כמו חומצות
אלפא הידרוקסי, מדכאי מלנין ועוד.

לכן מהווים חלק מאוד חשוב כאשר מדובר באנטיאייג’ינג – אבל לא רק.

אם שאלת את עצמך מה ההבדל בין קרם יום וקרם לילה, הנה התשובה: התכשירים בהם נשתמש בשעות הלילה שונים מאלה המשמשים אותנו במהלך היום, היות שצרכי העור שונים – וכך גם הרכיבים להם העור זקוק. בשעות הלילה העור מאבד לחות עקב האטת קצב ייצור הסבום, הוא חשוף יותר להתייבשות ומצד שני הוא מאפשר לרכיבים הפעילים לחדור לעומק בקלות רבה יותר.

גם בלילה, חשוב להשתמש בתכשירים באופן שימקסם את התועלת של כל אחד מהם עבור העור שלך. מומלץ להתחיל בתהליך הטיפול כחצי שעה (או יותר) לפני הכניסה למיטה, כדי לאפשר לתכשירים להיספג בעור לפני המגע עם הכרית.

שמירה על שגרת טיפוח לילית תייעל את התהליכים המתרחשים בעור בזמן השינה, תקנה לעור מראה רענן ותתמוך בטיפולי אנטי-אייג’ינג המעכבים את הופעת סימני הזדקנות העור.

 

שגרת טיפוח בסיסית – לילה (גם כאן קיים קשר עמוק לאנטיאייג’ינג)

מסיר איפור: היות והזכרנו את נושא האנטיאייג’ינג- כמו גם מה בריא לעור הפנים ומה לא, חשוב אף לציין, כי שינה עם איפור מזיקה מאוד לעור ופוגעת ביעילות תכשירי הטיפול. חשוב להקפיד על הסרת האיפור מהעיניים ומעור הפנים באמצעות תכשיר ייעודי.

ניקוי: לאורך היום העור נחשף לזיהום סביבתי, אבק, זיעה ולכלוך – ולכן חשוב לנקות את העור ביסודיות, אך בעדינות, לפני מריחת תכשירי הלילה. מומלץ להשתמש בתכשיר המתאים לסוג העור שלך.

סרום: כאמור, שעות הלילה הן הזדמנות לעודד את תהליכי ההתחדשות והשיקום של העור, ולכן מומלץ להשתמש בתכשיר התומך בתהליכים אלו. סרום הלילה Night Serum המתאים לכל סוגי העור, מנצל את זמן המנוחה הלילית כדי לשקם את העור ולהרגיע אותו לאחר החשיפה היומית לשמש, לאובך ולמפגעים הסביבתיים, ואף חשוב לציין שההתמדה מביאה איתה בשורה טובה בכל הנוגע לאנטיאייג’ינג..

טיפול: אם העור שלך זקוק לטיפול בפיגמנטציה, בפצעונים, בקמטוטים או בכל תופעה עורית אחרת – זה הזמן להשתמש בתכשיר ייעודי המטפל בתופעה זו.

קרם עיניים: גם בלילה, העור הדקיק המקיף את העיניים זקוק לתכשיר ייעודי שיטפל בנפיחות, בכהויות וביובש האופייני לאזור זה.

לחות: בלילה, עור הפנים זקוק לתכשיר לחות עשיר המשקם את מחסום העור ומשיב לעור את הלחות שאבדה במהלך היום. זו ההזדמנות להשתמש בתכשיר סמיך יותר ולהניח לו להיספג לאט-לאט, כשאין צורך למהר החוצה. פעם-פעמיים בשבוע אפשר להשתמש במסכת לחות טיפולית בהתאם לסוג העור, על מנת להחדיר אל העור לחות עוצמתית ולתמוך בתהליך הטיפולי שהעור זקוק לו.

עור פנים בריא וזוהר הוא תוצר של טיפול, השקעה והתמדה. כדי שהעור שלך ייראה במיטבו, חשוב להתאים לו שגרת טיפול (ורצוי לעשות זאת בעזרת קוסמטיקאית מוסמכת PME), להשתמש בתכשירים איכותיים המכילים רכיבים שיעילותם הוכחה מחקרית, ובעיקר להתמיד בטיפול, כי ללא התמדה – אין תוצאות. לאורך כל הדרך, חשוב “להקשיב” לעור – כי אף אחד לא מכיר את העור שלך כמוך. חשוב לעקוב אחר מצב העור, להבחין מה עושה לו טוב ומה פחות, להתייעץ עם הקוסמטיקאית ולבצע שינויים בשגרת הטיפול במידת הצורך, בהתאם לתגובת העור ולמצבו. מזג האוויר, סגנון העבודה, אזור המגורים ואפילו המצב הנפשי – כל אלה משפיעים על העור, ובהתאמה גם על שגרת הטיפוח – בבוקר ובלילה.