The Marker: מחויבות, יצירתיות, ותעוזה: חומרי הבניין של ההצלחה

שותפות הגורל עם הקוסמטיקאיות בקורונה, ההימור על אי קומרס, הצורך בקהילה והנחישות לנוכח תחום גברי — חווה זינגבוים, ליאור חמו, רות פולצ’ק ונוי הדס מספרים על הדרך שלהם

איך הופכים עסק קטן לאימפריה? יזמים ומנהלים בכירים התכנסו לספר על הדרך שלהם בוועידת SMB. “זה אף פעם לא מישהו אחר שאחראי למשבר או לקושי, אלא רק אני”, הסבירה חוה זינגבוים, מייסדת ומנכ”לית תאגיד הקוסמטיקה HAVA ZINGBOIM. הקורונה אתגרה את כל העסקים באופן משמעותי אבל זינגבויום הפכה את האתגר למקפצה. “כשפתחתי את החברה החזון שלי היה שעוד אישה תרוויח בכל מכירה. לכן רצפת המכירה הן קוסמטיקאיות. בקורונה הקליניקות נסגרו, המחסנים נותרו מלאים ואנו נותרנו ללא ערוצי ההפצה. שהציעו לי למכור ישירות לצרכן הבנתי שבעוד שאנחנו נשגשג, השותפות שלנו יפשטו את הרגל”, אמרה זינגבוים. “לכן בחרנו ללמד את הקוסמטיקאיות למכור ברשת באופן עצמאי, הקמנו עבורן פלטפורמות מכירה והעמדנו לרשותן את המחסנים ואנשי השיווק שלנו. כך הפכה 2020 לשנה מעולה גם עבורנו וגם עבורן”.

 

ליאור חמו, מנכ”ל Last Parice, הפך ליזם כמעט בטעות, כשהשתלב בניהול חנות החשמל המשפחתית בחיפה. “החנות הייתה במיקום בעייתי, ובלב משבר בועת הדוטקום והאינתיפאדה השנייה הלקוחות נעלמו. חיפשתי דרך יצירתית להביא לקוחות והימרתי על אי-קומרס, הרבה לפני כולם. היום אנחנו מעסיקים 70 עובדים, מנהלים חנויות וזירת סחר מקוון. אני מאמין שעסק צריך להיות פרגמטי ולהתאים את עצמו לשוק באמצעות חשיבה יצירתית, והצעה של ערך מוסף ללקוח”.

 

רות פולצ’ק, מייסדת ומנכ”לית קהילת המתכנתות SheCodes, מספרת כי הקהילה שייסדה נודלה מתוך מטרה חברתית ללא כוונות רווח: “הייתי שכירה בבנק השקעות ורציתי להקים מיזם”, סיפרה פולצ’ק. “התפטרתי כדי להתמקד בסטארט-אפ שלי ובזמן הפנוי נפגשתי עם עוד מתכנתות. כך למעשה נולדה הקהילה”.

נוי הדס, מייסדת נוי השדה העוסקת בשיווק פירות וירקות, הדגישה גם היא את חשיבות הבידול. “נכנסתי לתחום מאוד גברי והיחס אלי היה מזעזע בהתחלה. ידעתי שאני שונה והאמנתי ביכולת שלי להצליח. המטרה שלי היתה לייצר בידול בשוק בו מחלקות הפירות והירקות ברשתות השיווק הדגישו את המחיר הנמוך. הבידול שלנו היה באמצעות תוצרת איכותית, מגוונת ואסתטית. ההחלטה להפוך את השם שלי לפנים של המותג נועדה לייצר אמון בנינו ובין הצרכנים”.

 
 

מנחה: מתן חודורוב, משתתפים: חוה זינגבוים, מייסדת ומנכ”ל תאגיד הקוסמטיקה HAVA ZINGBOIM, ליאור חמו, מנכ”ל Last Price, נוי הדס, מייסדת נוי השדה ורות פולצ’ק, מנכ”לית ומייסדת SheCodes