חמ”ל נשים למען נשים

לקריאת הכתבה באתר The Marker

מייסדת אימפריית הקוסמטיקה הקרויה על שמה, חוה זינגבוים, הבינה היטב מהרגע הראשון עד כמה המלחמה פוגעת בפרנסתן של חלק מהנשים בתחום, ונחלצה מיד לעזור להן. בראיון מיוחד היא מספרת על החמ”ל שהקימה כדי לעטוף את הנשים המפונות ועל הדרכים בהן ניתן לסייע לנשים לפתח חוסן נפשי וכלכלי

חוה זינגבוים היא אישה מעמיקה במחשבותיה, ומאז פרוץ המלחמה היא כותבת לעצמה מדי יום רשימת דברים שהיא לומדת מהמלחמה, הן כאשת עסקים, הן כאימא והן כאישה. “אסור לנו לתת למאורע כזה לעבור לידינו. משהו קרה וכאישה מאמינה זה מחייב אותי ללמוד את השיעור”, היא מסבירה בלהט, ” אני בונה יש מאין כל חיי, בגיל 15 כבר הייתי הומלסית, ומשם בניתי את עצמי, ואני מבינה שזה לא השתנה, שכפי שהייתי לבד, כך אנחנו כעם וכנשים עדיין לבד. ביהדות אנחנו ‘עם לבדד ישכון’, אבל מבחינתי הבדידות הזו היא גם מקור הכוח. במלחמה הזו יש פגיעה איומה בנשים, שלא ראינו במלחמות קודמות, אולם בצד השני של הסקאלה זו גם המלחמה הראשונה שבה רואים נשים לוחמות, נושאות נשק, מתגייסות למילואים, עולות על טנקים ומגנות על יישובים. רואים כאן את האישה הישראלית הלוחמת וזה דור חדש ומרגש של נשים”

פיתוחים מדעיים פורצי דרך

חוה זינגבוים גדלה במשפחה מורכבת של ניצולי שואה בבת ים, נאלצה לעזוב את ביתה בגיל צעיר ולשרוד לבד. לאחר נישואיה לבעלה מוטי, המשפחה עברה לארה”ב בשל עבודתו, שם היא החלה ללמוד את תחום הקוסמטיקה תמיד דאגה להיות בחזית הפיתוחים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר בתחום, ואף פתחה קליניקה מצליחה מאוד. כשחזרו לארץ, היא החלה לעבוד עם רופאים ופלסטיקאים, ומהר מאוד פתחה בדרך עצמאית. היא הכשירה דורות של קוסמטיקאיות, ולפרסומה הגדול זכתה בשל פיתוח מוצרי קוסמטיקה מתקדמים ובראשם קרם “פרופסי” פורץ הדרך שנולד לאחר פיתוח ארוך שנים בשיתוף המכון לננו-טכנולוגיה באוניברסיטת בר אילן. הקרם החדיש מבטיח להחדיר חומצה היאלורונית דרך העור, מה שעד אז התאפשר רק באמצעות הזרקות אצל פלסטיקאי.

כיום תאגיד חוה זינגבוים בנוי משני עסקים: הראשון, בית הספר להכשרה מקצועית ואסתטיקה מתקדמת, המכשיר יותר מ-1,500 נשים מדי שנה למקצוע המעניק להן עצמאות כלכלית, השני, חברת הקוסמטיקה שמייצרת ומוכרת תכשירים ביותר מ-3,500 נקודות מכירה – קליניקות העובדות עם התכשירים שלה, שבהם יש מגוון פתרונות לטיפול בבעיות אקנה, הבהרת כתמי עור, טיפולי אנטי-אייג’ינג ומגוון טיפולים נוספים.

מה ההבדל בין התכשירים שפיתחת לבין מרבית תכשירי הקוסמטיקה הקיימים בשוק?
“אם מתבוננים בקמטים, קמטוטים, כתמים, רפיון או פצעונים – כל אלה הם ביטוי לתהליכים המתרחשים בעומק העור. מרבית תכשירי הקוסמטיקה הנמכרים בשוק מטפלים בשכבת העור העליונה, השטחית, ואינם מסוגלים לחדור דרכה ולטפל בעומק, במקור לבעיה העורית”.

“שיטת הטיפול הדו עומקית הייחודית שפיתחנו, מתבססת על טיפול עמוק וארוך טווח ועל טכנולוגיות פורצות דרך ובלעדיות בעולם, המאפשרות להחדיר רכיבים פעילים לעומק העור ובכך, לטפל בו זמנית גם בשכבת העור העליונה וגם בשכבות העור העמוקות, מתוך ההבנה כי סימפטומים המופיעים על גבי העור הם למעשה ביטוי חיצוני לתהליך פנימי ועמוק יותר. בטיפול מסוג זה, נוכל לוודא שאכן נראה שיפור בנראות העור באופן משמעותי ולאורך זמן”

.

 

סיוע ועיטוף לנשות הדרום
זינגבוים היא אשת עשייה, וביום ראשון מיד לאחר אירועי השבת הקשים, היא ארגנה בחברה שלה חמ”ל נשים למען נשים. “בחרנו לעטוף את כל מי שזקוקה לכך. מתחילת המלחמה עד היום הצוות שלי עובר מאזור לאזור של מפונים, ובודק היכן נשים זקוקות לעיטוף, לציוד ולעזרה. למעשה יצאנו לטפל במפונים, ומהרגע הראשון אנחנו עוטפות, מלטפות ומחבקות”, היא מספרת. “העברנו לנשים אוכל ביתי, צעצועים לילדים, ציוד בסיסי שחסר, וכן טיפולי גוף-נפש ומוצרי בריאות וקוסמטיקה. בתחילה טיפלנו באמהות שיצאו מהדרום עם הילדים שלהן, לאחר מכן בפצועות בבתי החולים, בחיילות, ובמפונות מאזורים אחרים בארץ. אנחנו כאן כדי לטפל בגוף ובנפש של נשות הדרום, הנשים שפונו מבתיהן והחטופות שחזרו אלינו”.

“מאז ה-7.10 הלב שלי עצר”, היא מודה כשקולה מהדהד בעצב, “השבויות והשבויים לא מפסיקים להכאיב לי בליבי כמו לכולנו. בשבוע שעבר הייתי בערב בו זכיתי לתרום יחד עם הצוות שלי ולטפל – בשבויות שחזרו לחיק משפחתן – נשים וילדים שנחטפו מכפר עזה והוחזרו במסגרת הפסקת האש. אלה נשים חזקות, עוצמתיות, לוחמות. את חלקן הכרתי עוד מהתקשורת, אבל מרבית הסיפורים שלהן יישארו סגורים בחדר. בערב הזה היו חיוכים, חיבוקים ועור זוהר. מרגע שנכנסנו רק רציתי לחבק אותן, היו שם שתי נשים שבעליהן נרצחו, פגשתי נערה צעירה שבת זוגתה נחטפה וביקשה שנוסיף אותה לתפילות, כמובן שהוספנו. קשה מאוד להכיל את הצער. אישה אחרת עצמה את העיניים במהלך הטיפול ולראשונה מזה כחודש נרדמה, כי גיסה חטוף והלב איתו. לא הערתי אותה כשנרדמה, נתתי לה לישון עוד קצת, אולי תחלום חלום טוב”.

כאשת עסקים, הבנת שגם הקוסמטיקאיות איתן את עובדות שרויות במשבר, כיצד הגבת לכך?
“העסק שלנו עובד עם עסקים של נשים. חלק מהקוסמטיקאיות שאנו עובדים איתן פונו מבתיהן ונאלצו לסגור את הקליניקות שלהן. זוהי מכה כלכלית קשה מאוד עבורן. לכן יצאנו בקמפיין המעודד נשים להמשיך לקנות את מוצרי הקוסמטיקה שלהן מאותן קוסמטיקאיות. הלקוחות פוגשות את הקוסמטיקאיות דרך זום או פייס-טיים, מקבלות ייעוץ ומשלמות ישירות לקוסמטיקאית עבור התכשירים המומלצים. מחלקת הלוגיסטיקה שלנו משלחת את המוצרים ישירות לבית הלקוחה מבלי שזה עובר דרך הקוסמטיקאית, כך אנחנו מצליחים להחזיק להן את העסק. מעולם לא שלחנו סחורה לצרכנים ישירות קודם לכן. עסקנו בשילוח של כמויות גדולות שכל קוסמטיקאית החזיקה כמלאי בקליניקה שלה. היום אנחנו עוסקים בהרבה שילוחים קטנים של משלוחים בודדים רק כדי לתמוך בנשים הללו, שהעסק שלהן לא יכול לפעול. שמירה על עסקיהן של נשים על ידי העצמה ושמירה על החוסן המנטלי והכלכלי שלהן – היא הם סוג של ניצחון בעיניי”.

כיצד הן מתמודדות מבחינה נפשית ומנטלית עם המצב?
“לקחנו על עצמנו לדאוג לקוסמטיקאיות שלנו גם בהיבט המנטלי. אין להן שום מערך שדואג, מטפל ותומך בהן ובחלק מהמקרים גם אין לימודים והילדים איתן. מיום הקמתה של החברה אנחנו מפעילים עבורן מערך של תמיכה מנטלית, סרטונים, הדרכות, מפגשי זום, וובינרים וטיפים כדי לדאוג שהן יחזרו למעגל העבודה. אני באופן אישי מעניקה להן שיחות תמיכה וחיזוק הכוללות מידע שיווקי לעסקים – איך להרים את העסק דווקא עכשיו ואיך להרים את עצמן מבחינה מנטלית”.

הטיפול הוא כוח החיות של הנשים
זינגבוים מספרת כי גם בקורונה וגם כעת במלחמה, הדרישה למוצרי הקוסמטיקה שלה רק הולכת וגדלה. “בימים הראשונים היה הלם והייתה עצירה, אבל לאחר מכן, דווקא בתקופה הזו, נשים רוצות לחזור לעצמן ולהרגיש שהן חיות, זו חזרה לשפיות, לכוח נשי ותחושה שאומרת שהם לא ינצחו אותנו. כוח החיות של נשים זה אחד הדברים המדהימים, הטיפול העצמי שומר אותנו חזקות ולעתים השינוי החיצוני משפיע על הנפש ולא להפך. זה חלק מהחוסן המנטלי שלנו כנשים. יש מחקרים הן ממלחמת העולם הראשונה והן מהשנייה, שנשים, ככל שיכלו במצב שהן היו בו, לא הפסיקו לטפל בעצמן ולטפח את עצמן. היה להן חשוב להיראות טוב כשהבעל חוזר הביתה מהחזית, היה להן חשוב לתחזק את עצמן גם כדי לשמור על מורל גבוה”.

“מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, קיבלנו המון טלפונים מנשים מפונות, שברחו מהבית ללא התכשירים שלהן ומבקשות שנשלים להן את התכשירים החסרים. גם נשים שניצלו מהטבח הנורא מבקשות להחזיר לעצמן את החיות והנשיות ופונות אלינו בבקשה להשלמות. אין ספק, שהסטרס שאנו שרויים בו משפיע מאוד על העור, והקוסמטיקאיות שלנו מטפלות כיום בטיפולים ייחודיים לעור שמגיב למתחים. זה הזמן לתמוך בעסקים קטנים של נשים ולרכוש תכשירים כחול לבן בטכנולוגיה ישראלית. יש לנו היום טכנולוגיות ישראליות פורצות דרך בתכשירים, בתחום הסקין-טק (Skin-Tech) שבהחלט מהווה גאווה לאומית. זהו לא עוד קרם כי אם קרם המחדיר חומר פעיל לעומק העור”.

וביום שאחרי?
“אנחנו מבינים כמה חשוב לאישה להגיע לעצמאות כלכלית, ואני קוראת לכל אישה שאוהבת את תחום האסתטיקה, לבוא ללמוד בבית הספר שלנו. זהו תחום שהיום נושק לעולמות הרפואה, המדע והסקין-טק ומאפשר לאישה לפתוח עסק משלה בתחום שלא עוצר לרגע, ובו אף אחד לא יוציא אותה לחל”ת. אנחנו נהיה איתה יד ביד עד ההצלחה. אני מאמינה ברוח הנשית הישראלית, אנחנו נסיק מסקנות ונצא מזה חזקות יותר, בראש מורם, כנשים וכעם”.

לאתר >>> חוה זינגבוים

בשיתוף דרמה אסתטיקה בע”מ