כך תכפרו על הטעויות והנזקים שנגרמו לעור בעונת הקיץ החמה

כך תכפרו על הטעויות והנזקים שנגרמו לעור בעונת הקיץ החמה

הקיץ כבר הסתיים ומיהרנו לנצל את תקופת החגים לראיון חגיגי עם חוה זינגבוים, בעלת התאגיד הקוסמטי-מדעי הנושא את שמה, ושותפה לפיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך עם המכון לננו-טכנולוגיה באונ’ “בר-אילן”, כדי לשמוע על השיטות החדשנית ביותר בנושא שיקום העור ושמירה על בריאותו.

 

היי חוה, ראשית נשמח לקבל הסבר כללי על שיטת הטיפול הדו-עומקי שאותה פיתחת.

“שיטת הטיפול הדו-עומקי, מבוססת על גישה טיפולית שפיתחתי בעת התמחותי המקצועית בבית החולים “סקוט אנד ווייט” בטקסס. הבנתי שהגורמים לבעיות העור השונות נמצאים למעשה בעומק העור, ומה שמופיע על פני שכבת העור החיצונית הם הסימפטומים. התובנות שהגעתי אליהן סייעו לי לפתח את שיטת הטיפול הדו-עומקי, שמטפלת גם בשכבת העור החיצונית במקביל לטיפול בגורמים לבעיה הנמצאים בעומק העור. שיטה זו מאפשרת להעניק לעור טיפול יעיל, הן בטווח הקצר עם תוצאות הנראות על פני העור, והן בטווח הארוך עם מניעת הישנות הבעיה, תוך שמירה על בריאות העור ועל שכבת המגן החיצונית של העור. בעזרת גישה טיפולית זו, ניתן לאזן עור ‘אקנתי’, לשפר ולהבהיר כתמי עור וגם להאט תהליכי הזדקנות – לגרום לעור לתפקד ולהיראות צעיר מכפי גילו”.

מה תפקידו של הפילינג בפרוטוקול הטיפולי, והאם יש הבדל בין הפילינגים השונים?

“הפילינגים שפיתחנו בחברת ‘חוה זינגבוים’, הם פילינגים חדשניים ופורצי דרך, המשלבים מספר חומצות ורכיבים בפורמולות ייחודיות, שכל אחת מהן מתאימה לטיפול ייעודי במצבי עור שונים, כמו: אקנה, הבהרה, חימום תת-עורי ועוד. הפורמולות אף מתאימות לשילוב ביניהן, על פי הצורך.

הפילינגים חדירים לעומק העור, ואינם יוצרים קילוף וגירוי של השכבה החיצונית, כך שהם מותאמים לטיפול פעיל ואפקטיבי לטווח ארוך, ולקידום תהליכי ריפוי, שיפור ושיקום מצב העור.

באופן כללי, תפקידו של הפילינג להסיר את שכבת התאים המתים שמצטברת על השכבה העליונה של האפידרמיס, ולהמריץ את תהליך התחדשות התאים, כאשר הפילינגים מבית ‘חוה זינגבוים’, מועשרים ברכיבים נוספים הפועלים בסינרגיה ומאיצים את השגת התוצאות הנדרשות בתהליך הטיפולי.”

מה התחדש בתחום הבהרת העור, והאם את ממליצה על טיפול הבהרה גם בעור כהה?

“הטיפול החדשני שלנו לפיגמנטציה, על פי שיטת הטיפול הדו-עומקי, מבוסס על שלושה פרמטרים במקביל: פירוק והבהרת הכתמים בשכבת העור העליונה, שימוש ברכיבים פעילים חדשניים שמתערבים בתהליך ייצור המלנין כבר בשלבים המוקדמים ביותר ושימוש בנוגדי חמצון עוצמתיים, שמנטרלים את השפעתם של רדיקלים חופשיים, ואת יכולתם להפעיל את מנגנון ייצור המלנין. טיפול זה מאפשר גם לבעלות עור כהה וגם לנשים בהיריון ולמיניקות, לטפל בפיגמנטציה ללא חשש ולאורך זמן, בכל ימות השנה.

חשוב להבין את המנגנון הטבעי שלנו: גוון העור שלנו נקבע באופן גנטי, ומושפע מייצור המלנין (פיגמנט הצבע) בעומק העור, בתוך תאים שנקראים מלנוציטים. תהליך ייצור הפיגמנט הוא חלק בלתי נפרד מתהליך התחדשות התאים, ולכן הבהרה או קילוף של שכבת העור העליונה, אינם מאפשרים לפתור את בעיית הפיגמנטציה מהשורש.

התאים ממשיכים להתחדש כל החיים, וכך גם תהליך ייצור המלנין. זהו תהליך ביולוגי בלתי פוסק, המתרחש כחלק מפעילות המערכת החיסונית של העור.

תאי המלנוציטים מגיבים לגורמים שונים כמו קרני השמש, טראומה לעור (פציעה או חבלה), שינויים הורמונליים, סטרס נפשי ועוד, ומאותתים למערכת החיסונית להיכנס לפעולה ולהתחיל לייצר מלנין לשם הגנה על העור. רמת הרגישות לגורמים המפעילים את תהליך ייצור המלנין, מושפעת מהנטייה הגנטית, והיא זו שקובעת את נטיית העור לפתח היפר פיגמנטציה.

הטיפול הקוסמטי שהיה נהוג עד כה להתמודדות עם בעיית הפיגמנטציה, התבסס בעיקר על פירוק והבהרה של כתמים קיימים בשכבת העור העליונה ועל רכיבים הידועים כמדכאי מלנין, וזאת במטרה לנסות לעכב את תהליך ייצור המלנין, אך הרכיבים הקלאסיים מתערבים בתהליך ייצור המלנין בשלב מאוחר מדי, ואינם אפקטיביים מספיק.

הטיפול הרפואי השכיח לעתים אגרסיבי מדי, ואינו מתאים לטיפול ארוך טווח ועלול ליצור נזקים.

יש גם קוסמטיקאיות שפועלות בדרך אגרסיבית וזו טעות שמובילה לפיגמנטציה חזקה יותר, שכן העור מייצר מלנין חדש בתגובה לגירוי מהתכשירים.

אני ממליצה להגיע לטיפול אצל אחת מהקוסמטיקאיות שלנו, מוסמכות P.M.E כדי לקבל ייעוץ מקצועי והתאמה של תכשירי הטיפול.

המערך הטיפולי שלנו כולל תכשירים מבוססי טכנולוגיה חדשנית, המוטמעת כבר בתכשיר עצמו. הרכיבים חדירים לעומק העור, לא פוגעים בשכבת העור החיצונית והתוצאות לא מאחרות להגיע.”

תודה לך חוה על הריאיון הזה.

” מאחלת לכולם ולכולן שנת בריאות והצלחה.”